8 Aralık 2014 Pazartesi

Mimlendim!

Merhaba,

Blog dünyasında yeni olmamdan ve bir o kadar asosyal olmamdan dolayı çoğu sosyal ilişkileri kaçırıyorum. Mesela mimlenmek ne demek bilmiyordum, Soslu Badem beni mimlediğini yazınca açtım baktım; aslında belirli bazı konularda o kişiyle ilgili sorulmuş soruları cevaplayarak başkasına sormak gibi bir durummuş. Benim gibi bilmeyenler için bir bilgilendirme yapmış olayım. Ayrıca, benim elimden tutup sosyalleşmeme ve buraları tanımama bir şekilde hep aracı olan Soslu Badem'e de teşekkür ediyorum.

1. Arabada kitap okurken rahatsızlanır mısın?

Hayır, her yerde ve her şekilde kitap okuyabiliyorum. Bu özelliğim en sevdiğim özelliklerimden biri olabilir.

2. Hangi yazarın tarzı tam senlik, neden?

Buna tek bir cevap vermek zorunda olmak kötüymüş, her alanda belirli bir yazarım var sanırım ama  John Fowles'ın kalbimde çok başka bir yeri var. Kelimelerle oynayışı, sanatı mistik algıları ve felsefeyi harmanlaması ve bunun için öncesinde zaten çok farklı konularda bilgi sahibi olması veya araştırarak o bilgiye sahip olması beni etkiliyor. Zekasını, kültürünü ve birikimini kitaplarına aktarması ve kendisini bazı noktalarda ron-manlarında buldurması beni cezbediyor. Okuyucuyla oynamasını da çok seviyorum.

3. Harry Potter serisi mi yoksa Alacakaranlık serisi mi? Cevabını desteklemek için üç sebep belirt.

Şaka gibi bir soru olarak cevaplıyorum! Burada kıyaslanan tek kitap değil yazarları da! Tabii ki Harry Potter serisi ve Rowling, kıyaslanmaları bile komik çünkü;

a. Harry Potter'da yaratılan bir dünya ve bu dünyada yer alan karakterler iletişimleri ile çok doyurucu ve düşünmeye zorlarken Alacakaranlık basit bir vampirler arası aşk romanı (ucuz olanından).
b. Harry Potter'da karakterilerin dış görünümünün bir özelliği yoktur, karakterler kişilikleriyle vardır. Alacakaranlık "ben çok güzelim sen çok yakışıklısın"  cümlelerinden ibarettir.
c. Harry Potter yoktan var edilmiş bir dünyadır. Sadece karakterleri değil içinde bolca kullanılan kelimeler bile; Alacakaranlık ise sürekli bahsi geçen vampriler ve kurt adamları olduğu gibi kullanmıştır.

4. Kitaplarını koklar mısın?

Evet, bazen. Özellikle sahaflardan bulduğum kitapları ve benim için çok özel konuma gelmiş kitapları.

5. Kitaplığının en ince kitabı hangisi?

Çocuk kitaplarımı hala saklarım. Onlardan başka Tom Robbins "B, Bira" sanırım.

6.  Kitaplığının en kalın kitabı hangisi?

İşte bunu hiç bilmiyorum, siyaset tarihi kitapları felsefi düşünce akımı kitaplarım var, romanlarımın çoğu çok kalın. Bu yüzden işte bu diyemiyorum. En kalın olmasa da kalınların arasında yer alacak John Fowles Magus desem.

7.  İyi bir okuyucu olduğun kadar iyi bir yazar mısın? Geleceğinde yazarlık görüyor musun?

İyi bir okuyucu olduğumu düşünüyorum. Okurken kitabın her yerine not alan saatlerce düşünen ve bağlantı kuran bir okurum. Yazarlığın okur olmak gibi bir husus olduğunu düşünmüyorum. Mesleki kitap yazarları da yazar sayılır mı:)

8. Daha önce okuyup da nefret ettiğin bir kitabı verecek olsaydın hangisi olurdu?

Aslında nefret ettiğim bir kitap yok sanırım. Kitap alırken biraz seçici davranıyorum küçüklüğümden beri. Ailemin bana öğrettiği şeylerden biriydi bu. Bu kadar seçici olduktan sonra yine de hoşlanmadığım ve beni hayal kırıklığına uğratan yazarlar var bunlardan biri Elif Şafak, her kitabı değil ama çoluğa çocuğa karıştığı romanları sanırım.

9. Harry Ptter ya da açlık oyunlarına benzeyen ama daha az bilinen başka bir seri var mı?

İlk olarak bu iki serinin de türleri farklı. Açlık oyunları distopya türünde yazılmış bir romandır Harry Potter ise fantastik roman olarak kategorize edilebilir. o zaman ben Ursula K le Guin'in "Yer deniz" serisini söyleyebilirim.

10. Zombiler mi vampirler mi?

Cadılar ayrıca Grimm dizisinde geçtikleri halleriyle Hexenbiest'ler.

11. Komple aşk romanı mı yoksa biraz aşk sahneleri karıştırılmış aksiyonlu romanlar mı?

Felsefi düşündüren oyunlu romanlar - aşkı bu kapsamda inceleyeceklerse ne güzel.

Peki ben kimi mimlemeliyim?

Sinem Pehlivan

Bir Güzellik Hikayesi

Aynadaki Ayışığı

 

5 yorum:

  1. canım mimi yaptığın için ben teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
  2. Merhaba akliniza gelenlerden biri olmak beni sevindirdi. Ben de ilk firsatta sorulari cevaplayacagim.

    YanıtlaSil
  3. çok ama çok teşekkür ederim cnm beni mimlediğin için en kısa zamanda yapacağım :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, Blog Keşif Etkinliğinden geliyorum, takibe aldım sizi.
    http://griipalyaco.blogspot.com.tr/ bloguma da beklerim..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, teşekkür ederim ben de sitenizi inceliyorum hemen:)

      Sil